Хто слухає? Які пісні подобаються?
Роки від 1994
Звідки Тінмут, Девон
Країна Англія
Жанр(и) Альтернативний рок, Прогресивний рок, Електронна музика
Лейбл(и) Warner Bros. Records
Eastwest Records
Festival/Mushroom
Helium 3
Склад
Метью Белламі
Кріс Волстенхолм
Домінік Говард
Muse (укр. М'юз) — англійський рок-гурт, утворений у місті Тінмут, Девон у 1994 році. Їхній стиль є поєднанням альтернативного року, прогресивного року, готики і класичної музики. Гурт відомий своїми енергійними живими виступами і зацікавленістю лідера гурту Метью Белламі у глобальній змові, потойбічному житті, теології і апокаліпсисі. Учасниками гурту, крім Метью Белламі, ще є Домінік Говард і Кріс Волстенхолм. Група продала понад сім мільйонів примірників своїх альбомів по всьому світі.
Muse у 2007, зліва направо: Метью Белламі, Кріс Волстенхолм, Домінік Говард
Історія
Утворення гурту та ранні роки (1992—1997)
Учасники Muse на початку 90-х були в різних групах коледжу Тейнмут. Формування гурту почалося тоді, коли 14-річний Метью Белламі успішно пройшов кастинг гітариста у групі Домініка Говарда. Перед ними постала проблема, коли їхній другий гітарист Фіс Вендіт вирішив піти з гурту, тож вони попросили свого хорошого друга Кріса Уолстенхолма навчитися грати на бас-гітарі. Після цього група кілька разів змінювала назву, коливаючись між варіантами «Gothic Plague», «Carnage Mayhem», «Fixed Penalty», і «Rocket Baby Dolls», перед остаточною зупинкою на назві «Muse».
У 1994 році, під назвою «Rocket Baby Dolls» і в готично-глемовому іміджі, гурт переміг у місцевому конкурсі виконавців, потрощивши протягом виступу свої інструменти (оскільки вони були там «єдиною справжньою рок-групою»).[3][4] Невдовзі після цього учасники гурту вирішили покинути університет і стати професіональними музикантами. Вони змінили свою назву на «Muse» і почали виступати у місцевих клубах.
Перші EP і альбом Showbiz (1998—2000)
Після кількох років формування спільноти прихильників у Лондоні, Muse зіграли свої перші шоу в Лондоні і Манчестері. Група мала важливу зустріч з Деннісом Смітом, власником Sawmills, студії звукозапису, розташованої у будівлі водяного млину в графстві Корнуолл, Англія.
Наслідком цієї зустрічі були їхні перші студійні записи і вихід однойменного EP на власному лейблі Sawmill під назвою «Dangerous». Їхній наступний EP, Muscle Museum EP, привернув увагу впливового музичного журналіста Стіва Ламаска (Steve Lamacq) і музичного тижневика NME. Денніс Сміт потім став співзасновником створеного спеціально для Muse лейблу Taste Media (група лишалася з Taste Media протягом запису перших трьох альбомів). Це було удачею для гурту, оскільки дозволило їм зберегти індивідуальність свого звучання на ранніх етапах своєї кар'єри.
Незважаючи на успіх їхнього другого EP, британські лейбли скептично ставилися до Muse, будучи у своїй більшості впевненими в тому, що звучання Muse біло схоже на музику гурту Radiohead (а також The Bends). Тим не менше, американський лейбл Maverick Records організував кілька виступів Muse у США перед тим, як підписати з ними контракт наприкінці 1998 року. По поверненню з Сполучених Штатів Taste Media уклав для Muse угоди з різними лейблами в Європі і Австралії. Джон Леккі (John Leckie), який був продюсером вищезгаданих The Bends, Stone Roses, «Дивного Ела» Янковика і The Verve, був залучений до створення першого альбому гурту, Showbiz. Альбом відобразив агресивний стиль групи, маючи в своїх текстах, крім всього іншого, багато посилань до тих складнощів, які їм довелося пережити в місті Тейнмаус.
Вихід цього альбому супроводжувався виступами на розігріві в турах Foo Fighters і Red Hot Chili Peppers по Сполученим Штатам. У 1999 і 2000 роках Muse грали на великих музичних фестивалях в Європі та виступали в Австралії, поступово збираючи велику спільноту прихильників по всій Європі.
Origin of Symmetry (2001—2002)
Їхній другий альбом, Origin of Symmetry, також спродюсований Леккі, мав важче, темніше рок-звучання завдяки перенасиченій бас-гітарі Уолстенхолма. В деяких композиціях, таких як «Space Dementia», чути елементи класичної музики.
Гурт експериментував з незвичайними інструментами — церковним органом, мелотроном і розширеною ударною установкою. У альбомі було вже більше високих протяжних вокальних пасажів Белламі, арпеджійованої гітари і характерної для Muse гри на фортепіано, натхненниками якої були піаністи романтизму, особливо росіяни Рахманінов і Чайковський. Також відчувається вплив мінімалістів, таких як Філіп Ґласс. Белламі говорить, що на звучання їхньої гітари чинили вплив Ned's Atomic Dustbin, Джиммі Хендрікс і Том Морелло (з гуртів Audioslave і Rage Against the Machine), що помітно у рифованих піснях на Origin of Symmetry і в частому використанні Белламі пристроїв для зміни тону у своїх гітарних соло.
Загалом ексцентричність рок-стилю Muse нагадує рок-гурт Queen, та це більше стосується їхньої поведінки на сцені, а саме схожості Белламі за харизмою на гітариста Queen Брайана Мея.
Альбом міг би допомогти Muse сильно вплинути на американську музичну сцену, та в Maverick Records мали певні упередження щодо стилю вокалу Белламі (називаючи його «не дуже прийнятним для радіо»), і попросили Muse змінити деякі їхні пісні спеціально для американського релізу альбому. Ображені учасники гурту відмовилися і покинули Maverick, відклавши цим вихід Origin of Symmetry у США (Muse випустили цей альбом у Сполучених Штатах 20 вересня 2005 року).
Навздогін альбому Muse випустили Hullabaloo Soundtrack, DVD з їхнім виступом у Le Zenith (Париж) у 2001 році. Також була випущена подвійна збірка невиданих раніше треків і записів деяких пісень з виступу в Le Zenith. Подвійний сингл «In Your World» і «Dead Star» став відходом від величного оперного стилю Origin of Symmetry. Сингл зустріла суперечлива реакція фанів, та прийнятні для радіо довжина і стиль пісень допомогли залучити багато нових прихильників.
Absolution (2002—2006)
У 2003 році вийшов новий студійний альбом, Absolution. Продюсером став Річ Кості (Rich Costey) (який раніше працював з Rage Against the Machine). Альбом продемонстрував продовження експериментів, що почалися в Origin of Symmetry.
Muse продовжили домішувати класичні елементи до свого хард-рокового звучання, тож загальний ефект вийшов чимось схожим на музику Вагнера, особливо у таких композиціях, як «Butterflies and Hurricanes». Червоною ниткою через увесь альбом іде тема кінця світу і реакція на це. Це походить в основному з зацікавлення Белламі у глобальній змові, теології, науці, футуризмі, обчисленнях і надприродному. Белламі цікавить тероризм, його причини і глобальні змови навколо цього явища, що викликано смертю його дядька від рук ІРА. Наприклад, пісня «Ruled By Secrecy» бере свою назву від новели Джима Марса Rule By Secrecy про таємниці урядів великих держав; та й взагалі достатньо багато слів на цьому альбомі несуть політичний підтекст.
Схожі теми чіпалися і в Origin of Symmetry; пісня «Space Dementia» названа за видом психічного розладу, виявленого у деяких астронавтів, що задовго перебували в космосі, пісня «New Born» (також з Origin of Symmetry) посилається на уявлення про майбутнє, де технології мають згубний вплив на суспільство.
Нарешті одержавши схвалення від мейнстрімових критиків у Британії, а також підписавши угоду з новим американським лейблом, Muse поїхали у їхній перший міжнародний стадіонний тур. Він тривав близько року. Muse відвідали Австралію, Нову Зеландію, США, Канаду і Францію. Невдовзі потому гурт випустив п'ять синглів.
Група грала на фестивалі в Гластонберрі в червні 2004. Белламі описував концерт як «Найкращий виступ в нашому житті»,[8] однак невдовзі після концерту батько ударника Домініка Говарда, Білл Говард, який прийшов на фестиваль подивитися на групу, помер від серцевого нападу. «Це було найсильніше почуття чогось досягнутого, яке ми коли-небудь вічували», сказав Белламі. «Це був якийсь сюрреалізм, що його батько помер через годину після виступу. Це було майже неймовірно. Ми провели близько тижня з Домініком, намагаючись його підтримати. Я думаю, він був щасливим, що його батько нарешті побачив його, та ще й, певно, у кращий момент життя гурту.» Завдяки підтримці одногрупників і родини Говард вирішив лишитися з гуртом.
Виступ Muse в Earls Court
Muse продовжили свій тур. Останніми виступами стали шоу в США та на арені Earls Court в Лондоні, де група зіграла додатковий концерт через величезний попит на квитки. Гурт отримав дві нагороди MTV Europe, включаючи «Найкращий альтернативний гурт», а також Нагороду Q за «Найкращий живий виступ». Наприкінці 2004 року Vitamin Records випустили альбом-триб'ют гурту Tallywood Strings під назвою The String Quartet Tribute to Muse. До нього увійшли акустичні струнні версії деяких пісень Muse. На церемонії BRIT Awards 2005 Muse отримали нагороду за найкращий живий виступ.
Виступ Muse в Earls Court
Група закінчила турне в січні 2005 року, та ще відвідала США в квітні і травні, оскільки їхня популярність у Сполучених Штатах значно зросла. 2 липня 2005 року Muse взяли участь у концерті Live 8 в Парижі, де виконали пісні «Time is Running Out» і «Hysteria».
У квітні 2005 року вийшла DVD-біографія гурту під назвою Manic Depression, та сама група не брала участі в проекті, тож правдивість інформації з диску не підтвердила. 12 грудня 2005 року вийшов інший DVD, Absolution Tour, який містив відредаговані та заново змонтовані кращі моменти з фестивалю Гластонберрі 2004 року, та не видані раніше моменти з виступів в Earls Court, стадіону Уемблі і Wiltern Theatre в Лос-Анджелесі. Однак три пісні було вирізано з оригінального видання BBC, «Interlude» і «Stockholm Syndrome», — по невідомим причинам (можливо, через нестачу місця на диску), а «Citizen Erased» видалили, бо вона закінчувалася переходом до пісні «Take a Bow», що стала відкриваючим треком до наступного альбому гурту «Black Holes and Revelations». Тим не менше, «Stockholm Syndrome» увійшов до нарізки з Earls Court. Дві композиції, «Endlessly» і «Thoughts Of A Dying Atheist», є прихованими треками на DVD з шоу на арені Уемблі.
Absolution став золотим у США.
Black Holes and Revelations (2006-дотепер)
Після відпочинку від виснажливого туру у серпні 2005 року гурт знову повернувся до запису диску, хоча серйозна робота розпочалася лише у вересні. Альбом писався до весни 2006 року з кількома перервами на свята. Група оголосила про його вихід у травні 2006 року. Продюсером альбому знову ж-таки став Річ Кості. Диск було названо Black Holes and Revelations. Невдовзі після цього альбом потрапив до Інтернету. Завершений альбом на японському ринку вийшов 28 червня 2006 року з додатковим треком, «Glorious», якого немає на жодному іншому варіанті релізу, окрім того, що доступний при замовленні через iTunes.[9] В Європі альбому вийшов 3 липня 2006 року, а в Північній Америці — 11 липня 2006 року. У Великобританії від сягнув першої позиції в чарті, як і майже по усій Європі і в Австралії. У США він також мав значний успіх, діставшись дев'ятої позиції у чарті альбомів Billboard 200. Альбом отримав нагороду Platinum Europe після продажу мільйону копій по всьому континенту, а сам гурт знову отримав Нагороду Q за найкращий живий виступ.
Назва альбому і основні його теми є наслідком захоплення гурту космосом, Марсом, Откровенням Іоанна Богослова (Книгою Апокаліпсису) і Чотирма вершниками Апокаліпсису. Дизайнером обкладинки став Сторм Торґессон (Storm Thorgerson). На ній зображено поверхню Марсу, чотирьох чоловіків, що сидять круг столу, і чотирьох маленьких коників на ньому.
Перший сингл з альбому, «Supermassive Black Hole», спочатку вийшов лише як окремий трек для завантаження з Інтернету. Це сталося 9 травня 2006 року. Реакція на нього була неоднозначною, оскільки сингл репрезентував значний відхід від попереднього стилю групи. Повна версія синглу в Інтернет-варіанті була випущена 12 червня, а CD-реліз відбувся 19 червня. Варіант на диску, окрім основної композиції, містив трек «Crying Shame». Другий сингл, «Starlight», вийшов 4 січня 2007 року. «Knights of Cydonia» вийшов лише як радіо-сингл для США (13 червня 2006 року), і як CD/вініловий сингл у Велиобританії (27 листопада 2006 року). Він супроводжувався гумористичним шестихвилинним відео, знятим у Румунії.
2 листопада 2006 року Muse виграли нагороди Кращої альтернативної групи і Кращого живого виступу 2006 року на MTV European Music Video Awards у Копенгагені, де виконали пісню «Starlight». Джастін Тімберлейк, оголошуючи нагороди, сказав, що Muse завдяки своєму виконанню «Starlight» були кращою групою на всьому шоу, а вокаліст The Killers Брендон Флауерс згадав Muse, отримуючи нагороду Кращої рок-групи, сказавши, що вона має належати саме Muse. Гурт також у лютому 2007 року отримав нагороду BRIT award за найкращий живий виступ. Однак інші дві свої номінації (Кращий альбом і Краща британська група) група програла, причому обидві — гурту Arctic Monkeys.
Гурт продовжив виступати наживо 13 травня 2006 року на BBC Radio 1, після чого ще була велика кількість виступів на телебаченні. Власне тур розпочався одразу перед виходом альбому. У більшості випадків це були виступи на фестивалях, найпомітнішим з яких було шоу у якості хедлайнерів на Reading and Leeds Festivals.[10]
Група провела листопад і більшу частину грудня 2006 року в турне по Європі разом з британським гуртом The Noisettes. Після того тур продовжився у Австралії та Південно-Східній Азії. Дати виступів оголошуватимуться до липня 2007 року. Учасники групи говорять, що турне триватиме до кінця літа.[11] Серед вже підтверджених дат великих шоу є виступ на фестивалі Isle of Wight 9 червня, і концерт для приблизно 90,000 глядачів на щойно відремонтованому стадіоні Уемблі 16 червня 2007 року.[12] Квитки на цей виступ розпродалися дуже швидко, тому 17 червня проведуть додаткове шоу.[13] Після церемонії BRIT Awards гурт розповів, що їх запросили прийняти участь в одному з концертів Live Earth, один з яких пройде на стадіоні Уемблі 7 липня 2007 року. Вони також підтвердили, що виступатимуть на фестивалі Oxegen в Ірландії, що проходитиме в той же день.[14]
У 2007 році їхня пісня «New Born (Shrinking Universe)» була використана в трейлері до фільму 28 тижнів потому.
Афіша київського концерту Muse
13 жовтня 2007 року Muse виступили у Києві у рамках туру "Black Holes and Revelations".
Учасники гурту
Метью Белламі — вокаліст, гітарист, піаніст, клавішник
Кріс Волстенхолм — бек-вокаліст, бас-гітарист
Домінік Говард — ударник і перкусіоніст
[ред.]
Дискографія
28 вересня 1999 Showbiz
17 липня 2001 Origin of Symmetry
29 вересня 2003 Absolution
3 липня 2006 Black Holes and Revelations
11 вересня 2009 The Resistance
Цікаві факти
Назва пісні Muscle Museum взята зі словника. Слово Muse стоїть якраз між словами Muscle і Museum у Оксфордському словнику.
10 вересня 2001 р. Muse відіграли концерт у Нью-Йорку в Mercury Lounge і одразу після концерту відправилися в аеропорт, щоб летіти в Бостон. Якби вони залишилися ночувати, зареєструвавшись на ранковий рейс, то в той момент, коли літаки врізалися у Всесвітній торговий центр, вони були б в готелі на Східній стороні Мангеттена.
Два роки, які тривав тур Origin Of Symmetry, в кожному шоу Muse витрачали по 150 фунтів на гітари, які Мет розбивав на сцені. Ці гроші він викладав з власної кишені.
Мет вдарив себе гітарою під час вступу до Citizen Erased на концерті у Атланті. Він спробував грати далі, але гурт був змушений зупинити шоу, коли хлопці побачили що кров не зупиняється. В результаті Мету на губу наклали три шви.
Домінік був тричі уражений гітарою Мета, коли той підкидав її на концертах.
На Reading 2002 Muse затрималися з виходом на сцену на декілька хвилин, ризикуючи тисячею фунтів власного гонорару, якщо виступ почнеться невчасно, тому що Мет загубив свій «щасливий» пояс зі слониками, дарунок від фана, який він зазвичай надягав на найвідповідальніші концерти.
Під час студійних сесій Black Holes And Revelations групі стало цікаво переграти свої пісні в джазових версіях, і вони ледь не перетворилися на джаз-бенд.
В грудні 2009 р. Ватикан оприлюднив список "богоугодних" музичних композицій. В цей хіт-парад, разом з Моцартом и диском самого Папи Римського Бенедикта XVI були внесені Muse с композицією Uprising